23 Nisan 2016 Cumartesi

Müşteriyi Kandırmak ve Bankadan otomatik kredi oyunları // CRM ve SMS Felaketleri // Önder Karaçay

Müşteriyi Kandırmak ve Bankadan otomatik kredi oyunları // CRM ve SMS Felaketleri // Önder Karaçay

Akbank kredi SMS onay görüntüsüMüşteriyi Kandırmak ve Bankadan otomatik kredi oyunları // CRM ve SMS Felaketleri // Önder Karaçay
2000’li yıllardan bankaların yabancılara satışıyla başlayan ve milli ekonomimizin talan edildiği son 14 yılda en büyük darbeyi ülkemize düşük gelir adaletsizliğini fırsata dönüştürerek, teknoloji destekli borç ve tüketimle bankalar oldu.
CRM Müşteri Yönetimi Sistemi adı altında ürettikleri ürünleri müşterinin ihtiyaç duymasına gerek duymadan baskı ve şiddeti banka çalışanlarına yüksek hedefler vererek sattılar.
Kredi isteyen bir müşteriye başka bir ürünü bunu almazsan kredi yok gibi aba altından tehdit şeklinde krediye ihtiyacı olan insanlar mecburen ihtiyacı olmadığı ürünleri de almak zorunda kaldılar.
12 Eylül 2012 tarihinde sebepsiz ve skandal bir şekilde sabah hesabıma performans primi yatıran aynı gün işten çıkarıldığım Akbank işsiz olduğumu bildiği halde, kendisi işten çıkardığı halde, işe iade davamı % 100 haklı kazandığım ve kendisi AYRIMCILIK YAPAN BANKA olduğu tescillendiği halde yazılı talebim olmadan kanunsuz adıma ön onaylı krediler onaylayabildi.
Yazılı talimat istedim gönderemediler. Yazılı BDDK ve Bankalar Birliğine bildirdim. İlgilenmediler.
Sabah Gazetesinde aşağıdaki habere ve köşe yazarı sayın Şeref Oğuz’un ‘Müşteriyi Kandırmak’ yazısı sonrası Bankalar Birliği nasıl olduysa telefonla bana ulaştılar ve dedikleri aynen şu biz size e-posta ile yanıt vermiştik, resmi yazımızı da bugün gönderiyoruz.
Bankalar Birliğinden gelen yazıda Akbank’ın hiçbir hatası olmadığı yazıyordu. Tüketiciyi Koruma Kanununa göre satıcı tüketicinin bilgisi ve yazılı veya sözlü talimatı olmadan asla kredi dahil hiçbir çalışma yapamaz. Bankalar Birliği de bu suça iştirak etmiş adeta Bankaları Koruma Birliği gibi davranmıştır. Zamanı geldiğinde hepsi yargıda davası görülecektir.
Hiçbir banka hiçbir hesap sahibi ile ilgili bu tür bir çalışma yapma hakkına sahip değildir. Evrensel hukuk açısından da insan hakları açısından da baskı ve tek taraflı şiddete, özendirmeye girdiği için büyük suçtur. Bu konunun üzerine sonuna kadar gideceğim.
Ayrıca bunu tüm bankalar yapmaktadır. Tüm bankalarla ilgili buradan ihbarda bulunuyoruz. CRM uygulaması ve SMS ile kredi kanunen suçtur. Kanunu bile olsa bu basiretli iş ahlakına uymayan bir uygulama ve özendirme yoluyla insanları gereksiz borçlandırma hilesidir.
Hafta sonları bu listelerle ilgili baskı ve şiddetle çalıştırılmak zorunda kalıyorduk. Bugün davam görülüyor buna rağmen bilirkişi nasıl bilirkişilik yapıyorsa mesai hesaplamaya gelince bankanın vermediği bu mesaileri görmezden gelmeye kalkmıştır.
2007 – 2012 yılları arasında her Cumartesi ve her akşam geç saatlere kadar sabah şubeyi ilk kendim açar, akşam en son kendim kapatırdım. Beykoz’da çalıştığım zaman geceleri saat 22.00-23.00 saatlerinde geliyordum. Bu ayrımcılığı ve zulmü bana 2 yıl boyunca bu banka yaşattı.
Bankadan otomatik kredi oyunu İBRAHİM ACAR Giriş Tarihi: 27.8.2014 Tüketici kredisi kullandırmak için agresif yöntemler kullanan bankalar, SMS’le binlerce kişiyi borçlandırdı. Bankacılar “Bu yöntem yasal değil” dedi Bankaların ‘krediniz hazır’ tarzı kısa mesaj servisi (SMS) bildirimleri can yakmaya başladı. Tüketici Kanunu’nda “Kredi talep eden kişinin bankaya şahsen başvurması gerekir” maddesi olmasına karşın, bankalar SMS mesajlarıyla otomatik olarak kredi kullandırıyor. Son dönemlerde bankaların kredi pazarlamak için kullandıkları bu vahşi pazarlama yöntemiyle binlerce kişiyi borçlandırdıkları öğrenildi. Özellikle 2009’dan sonra küresel sermayenin Türk bankalarına akmasıyla ellerinde bulunan yüklü miktardaki parayı satmak için her yolu deneyen bankalar, bu konuda çalışanlarına da ‘mobbing’ uygulamaktan kaçınmıyor. 16 yıllık bankacıyken bu tür baskılara boyun eğmediği için şube müdürlüğü görevinden atılan Önder Karaçay, yaşananları anlattı. Hafta sonları bile çalışmaya zorlandıklarını ve merkezden gelen ‘sorunsuz müşteri’ listelerine göre kredi için SMS attıklarını söyleyen Karaçay, “SMS’le bildirilen krediyi almak için müşterinin şubeye gidip imza atması gerekiyor. Bunu bilenler istemiyorlarsa şubeye gitmiyor. Ancak, bilmeyen o kadar çok insan var ki, çoğunluğu kredi çıktı diye gidiyor. Bu kişilerin kredi belgelerindeki tarih, şubeye geldikleri günden önceki döneme göre yazılıyor. Yani tüketici daha önce şubeye gelerek başvurmuş gibi gösteriliyor” dedi. İŞTEN ATIP KREDİ VERDİ Kendisini işten atan bankadan SMS’le kredi talebi aldığını belirten Karaçay, “12 Eylül 2012’de beni işten çıkaran bankam, birkaç ay sonra yazılı talebim olmadan Bankalar Kanunu ve Tüketici Yasası’nı ihlal ederek adıma 171 bin 300 TL konut, 75 bin TL taşıt, 15 bin TL ihtiyaç kredisinin ön onayının yapıldığını SMS ile bildirdi. Oysa aynı banka 16 yıllık çalışanı olarak beni haksız yere işten çıkarmıştı. İşe iade davamı kazandım. Yargıtay’a gitti. Banka yüzde 100 suçlu bulundu. İşe geri çağırmadılar. Maddi karşılığı tarafıma ödendi. Çalıştığım yıllarda kullanamadığım yıllık izinlerle ilgili hâlâ haklarımın tamamı tarafıma ödenmedi. ‘Ödememe kararı aldık, biz büyük bir bankayız. Ne yapmak istiyorsan yap dediler” şeklinde konuştu. SMS görüntüsünün fotokopisiyle konuyu önce BDDK’ya bildirdiğini belirten Karaçay, BDDK’nın ise bunun kendi yetkilerinde olmadığını, şikâyetin Bankalar Birliği’ne yapılması gerektiği şeklinde bir yanıtın geldiğini söyledi. Karaçay, “Bankalar Birliği’ne yazdım 1 yıldan fazla oldu cevap vermediler” dedi. YÖNETİM BASKI YAPTI Karaçay, çalıştığı dönemin özellikle son yıllarında, otomatik olarak talimatsız onaylanan kredilerin kullandırılması konusunda baskı gördüğünü vurguladı. Karaçay, “Bu yapılanlara karşı çıkıyordum. Müşteriler de bize kızıyordu. Banka yönetimine bunu anlatamıyorduk. Arayacaksınız ve bu kredileri satmak için müşterileri zorlayacaksınız diye baskı yapıyorlardı” diye konuştu.
  • Müşteriyi kandırmak // Şeref Oğuz

Teknoloji, kurum ve şahıs olsun niyetimizi hayata geçirmede müthiş avantaj sağlar. Eğer oldurmak ise bunu yapar. Amacınız öldürmek ise bunu da kolaylaştırır.Eylemler niyetlere göredir ve teknolojiyi neyin emrine verdiğiniz, belirleyicidir.
Arkadaşımız İbrahim Acar, bankaların sms üzerinden geliştirdikleri kredi oyununuincelemiş. Tespiti şu: Bilişim teknolojileri sayesinde bazı bankalar,otomatik kredi dümeni çeviriyor. Bunu da modern uygulama (CRM) diye sunuyorlar üstelik.
Müşteri İlişkiler Yönetimi… İngilizce adıyla (Customer Relationship Management)CRM. Amacı, adında saklı zaten; müşteri ile daha yakın durmak.
Onun satınalma davranışlarını, değişen taleplerini izlemek ve ona istediği mal ve hizmeti, onun istediği zamanda sunmak. Müşteri memnuniyetini olabildiğince en yüksek seviyede tutmak…
CRM, özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde, müşteriyi “ete kemiğe büründürme” noktasında son derece önemli bir kavram. Yarattığı en önemli fark, “müşterinizi tanımak ve ona daha fazla yakınlaşmanızı sağlamak” doğrultusunda…
Bu yakınlık, sizin müşteriye dair gerçek niyetinizi de ortaya çıkarıyor. Unutulan nokta,müşteriyi tanımak için yola çıkan firmaların, aynı zamanda müşteri tarafından daha da yakından tanınıyor hale gelmesidir.
Peki, burada tehlikeli olan nedir? Şudur: Eğer müşteriyi “paramı cebinde taşıyan kişi” diye tanımlıyor ve onu daha fazla “sağmayı” iş hedefi olarak almışsanız, CRM sayesinde buniyetinizi müşteri de anlıyor.
Bazıları sms üzerinden CRM adı altında “otomatik kredi” dümeni yapan bankaların anlaması gereken şu; teknoloji ile tuzağa düşürdüğünüz müşteriyi ancak bir kez kandırabilirsiniz ve onu sonsuza dek kaybedersiniz.
Ben ahlaksız bankaların yasa ile yola gelebileceğini sanmıyorum. Son yasa güya onları disipline edecekti, olmadı. Şeytani inovasyon sayesinde CRMsms gibi yöntemler geliştirdiler. Bana göre bindikleri dalı kesip öyle akıllanacaklar.
*Bankaların Kredi Oyunu Sabah Gazetesi İbrahim Acar haberi olup, Müşteriyi Kandırmak yazısı ekonomi köşe yazarı Şefef Oğuz’a aittir. 
Bu habere rağmen BDDK, Bankalar Birliği, Hazine, devletin ilgili tüm kurumları gözünü ve kulağını aynı kitabım çıktıktan sonraki gibi kapatmıştır. 
Önder Karaçay
Mobbing Bank Türk Fırtınası Sır Kitabın Yazarı 

1 yorum: