Müşteriyi Kandırmak ve Bankadan otomatik kredi oyunları // CRM ve SMS Felaketleri // Önder Karaçay
![Akbank kredi SMS onay görüntüsü](https://mobbngbank.files.wordpress.com/2016/04/akbank-kredi-sms-onay-gc3b6rc3bcntc3bcsc3bc.jpeg?w=640)
2000’li yıllardan bankaların yabancılara satışıyla başlayan ve milli ekonomimizin talan edildiği son 14 yılda en büyük darbeyi ülkemize düşük gelir adaletsizliğini fırsata dönüştürerek, teknoloji destekli borç ve tüketimle bankalar oldu.
CRM Müşteri Yönetimi Sistemi adı altında ürettikleri ürünleri müşterinin ihtiyaç duymasına gerek duymadan baskı ve şiddeti banka çalışanlarına yüksek hedefler vererek sattılar.
Kredi isteyen bir müşteriye başka bir ürünü bunu almazsan kredi yok gibi aba altından tehdit şeklinde krediye ihtiyacı olan insanlar mecburen ihtiyacı olmadığı ürünleri de almak zorunda kaldılar.
12 Eylül 2012 tarihinde sebepsiz ve skandal bir şekilde sabah hesabıma performans primi yatıran aynı gün işten çıkarıldığım Akbank işsiz olduğumu bildiği halde, kendisi işten çıkardığı halde, işe iade davamı % 100 haklı kazandığım ve kendisi AYRIMCILIK YAPAN BANKA olduğu tescillendiği halde yazılı talebim olmadan kanunsuz adıma ön onaylı krediler onaylayabildi.
Yazılı talimat istedim gönderemediler. Yazılı BDDK ve Bankalar Birliğine bildirdim. İlgilenmediler.
Sabah Gazetesinde aşağıdaki habere ve köşe yazarı sayın Şeref Oğuz’un ‘Müşteriyi Kandırmak’ yazısı sonrası Bankalar Birliği nasıl olduysa telefonla bana ulaştılar ve dedikleri aynen şu biz size e-posta ile yanıt vermiştik, resmi yazımızı da bugün gönderiyoruz.
Bankalar Birliğinden gelen yazıda Akbank’ın hiçbir hatası olmadığı yazıyordu. Tüketiciyi Koruma Kanununa göre satıcı tüketicinin bilgisi ve yazılı veya sözlü talimatı olmadan asla kredi dahil hiçbir çalışma yapamaz. Bankalar Birliği de bu suça iştirak etmiş adeta Bankaları Koruma Birliği gibi davranmıştır. Zamanı geldiğinde hepsi yargıda davası görülecektir.
Hiçbir banka hiçbir hesap sahibi ile ilgili bu tür bir çalışma yapma hakkına sahip değildir. Evrensel hukuk açısından da insan hakları açısından da baskı ve tek taraflı şiddete, özendirmeye girdiği için büyük suçtur. Bu konunun üzerine sonuna kadar gideceğim.
Ayrıca bunu tüm bankalar yapmaktadır. Tüm bankalarla ilgili buradan ihbarda bulunuyoruz. CRM uygulaması ve SMS ile kredi kanunen suçtur. Kanunu bile olsa bu basiretli iş ahlakına uymayan bir uygulama ve özendirme yoluyla insanları gereksiz borçlandırma hilesidir.
Hafta sonları bu listelerle ilgili baskı ve şiddetle çalıştırılmak zorunda kalıyorduk. Bugün davam görülüyor buna rağmen bilirkişi nasıl bilirkişilik yapıyorsa mesai hesaplamaya gelince bankanın vermediği bu mesaileri görmezden gelmeye kalkmıştır.
2007 – 2012 yılları arasında her Cumartesi ve her akşam geç saatlere kadar sabah şubeyi ilk kendim açar, akşam en son kendim kapatırdım. Beykoz’da çalıştığım zaman geceleri saat 22.00-23.00 saatlerinde geliyordum. Bu ayrımcılığı ve zulmü bana 2 yıl boyunca bu banka yaşattı.
Müşteriyi kandırmak // Şeref Oğuz
Arkadaşımız İbrahim Acar, bankaların sms üzerinden geliştirdikleri kredi oyununuincelemiş. Tespiti şu: Bilişim teknolojileri sayesinde bazı bankalar,otomatik kredi dümeni çeviriyor. Bunu da modern uygulama (CRM) diye sunuyorlar üstelik.
Müşteri İlişkiler Yönetimi… İngilizce adıyla (Customer Relationship Management)CRM. Amacı, adında saklı zaten; müşteri ile daha yakın durmak.
Onun satınalma davranışlarını, değişen taleplerini izlemek ve ona istediği mal ve hizmeti, onun istediği zamanda sunmak. Müşteri memnuniyetini olabildiğince en yüksek seviyede tutmak…
CRM, özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde, müşteriyi “ete kemiğe büründürme” noktasında son derece önemli bir kavram. Yarattığı en önemli fark, “müşterinizi tanımak ve ona daha fazla yakınlaşmanızı sağlamak” doğrultusunda…
Bu yakınlık, sizin müşteriye dair gerçek niyetinizi de ortaya çıkarıyor. Unutulan nokta,müşteriyi tanımak için yola çıkan firmaların, aynı zamanda müşteri tarafından daha da yakından tanınıyor hale gelmesidir.
Peki, burada tehlikeli olan nedir? Şudur: Eğer müşteriyi “paramı cebinde taşıyan kişi” diye tanımlıyor ve onu daha fazla “sağmayı” iş hedefi olarak almışsanız, CRM sayesinde buniyetinizi müşteri de anlıyor.
Bazıları sms üzerinden CRM adı altında “otomatik kredi” dümeni yapan bankaların anlaması gereken şu; teknoloji ile tuzağa düşürdüğünüz müşteriyi ancak bir kez kandırabilirsiniz ve onu sonsuza dek kaybedersiniz.
Ben ahlaksız bankaların yasa ile yola gelebileceğini sanmıyorum. Son yasa güya onları disipline edecekti, olmadı. Şeytani inovasyon sayesinde CRM, sms gibi yöntemler geliştirdiler. Bana göre bindikleri dalı kesip öyle akıllanacaklar.
sms onay hakkında detaylı bilgi için: sms onay
YanıtlaSil